Pe ce trebuie să se axeze marketerii din companiile de IT pentru a-și promova eficient produsele
De câte ori ai stat ore în șir întrebându-te care e cea mai bună abordare, în ce direcție să te îndrepți, cum să ajungi cu mesajele direct în sufletul publicului țintă? Promovarea produselor din IT, un domeniu extreme de dinamic, poate fi dificilă.
Trei dintre speakerii MK4IT, Anca Bundaru, Dan Tănăsescu și Mircea Vădan, îți arată pe ce anume trebuie să pui accentul dacă vrei să-ți promovezi în mod eficient produsele.
Validarea produsului, elaborarea unei viziuni coerente
Anca Bundaru, Senior Product Marketing Manager @ Bitdefender: “Marketerii din companiile care produc software ar trebui să investească foarte mult în validarea produsului în piață. Cu toții suntem tentați să subtituim propria experiență cu cea a clientului final și nevoile noastre cu nevoile sale. În același timp, Product Marketer-ul ar trebui să aibă abilitatea de a traduce feedback-ul din piață într-o viziune coerentă pentru produs. Ar mai trebui să fie prima persoană, care în loc să dezbată o prioritizare intern, să propună testarea ideii, chiar și pe un eșantion mic”.
Marketarea nealterată a produsului
Dan Tănăsescu, Digital Marketing Manager – East Europe, Russia & CIS @ Ubisoft: “În primul rând, trebuie să se axeze pe produs și în al doilea rând pe marketarea produsului într-un mod nealterat și cât mai apropiat de realitate. Marketerii, în ultimul timp, în fuga după click-uri și conversii, ajung să altereze atât de mult mesajul și brandul pe care îl promovează încât la un moment dat nici ei și nici brandul nu se mai regăsesc în mesajele expuse. În momentul de față utilizatorii taxează imediat orice derapaj de la normalitate, iar prezentarea unui produs într-un anumit fel urmată de o experiență total diferită din partea utilizatorului poate duce la un dezastru necontrolat și la incapacitatea de a mai atrage vreodată înapoi acel utilizator”.
Construirea unui profil bine conturat
Mircea Vădan, Startups Program Manager @ MVP Academy: “Când vine vorba de un produs software, cred că e foarte important să fie identificată nevoia utilizatorilor și problema care e rezolvată de acel produs. La fel ca în marketingul tradițional, o dată ce există un profil bine construit și realist al clienților, activitățile de marketing pot fi mult mai bine țintite și cu efect mult mai puternic. Mai exact, vorbim pe deoparte de un mesaj bine gândit, ce să rezoneze cu nevoia clienților, ceea ce duce la un cost de achiziție mai scăzut și prin canale mai bune. Apoi vorbim de o conversie mai bună de la utilizator la client plătitor, ceea ce duce la creșterea veniturilor”.
Cei trei, alături de ceilalți speakeri, vor dezvolta pe larg această temă în cadrul panelului de Product Marketing din cadrul Marketing 4 IT.
Yours dedicated,
Loopaa